Covid-19-reseguide
Resurser som hjälper dig att resa smart och säkert

Spåra din återbetalning
När vi behandlar din avbokning gör vi vårt bästa för att försäkra att du får eventuell återbetalning så snabbt som möjligt. Det är ofta vi som behandlar avbokningen, men det är upp till våra resepartners att behandla din återbetalning. Antalet avbokningar har ökat på grund av covid-19, vilket har lett till att vissa återbetalningar tar längre än väntat.
När du får din återbetalning beror främst på vilken typ av reseprodukt du har köpt. Vi hoppas att de här riktlinjerna hjälper dig att förstå när du kan förvänta dig att din återbetalning finns på ditt konto.
Om du har avbokat boende, hyrbil eller aktivitet
Det kan ta upp till 48 timmar innan du får din återbetalning. Om det är hotellet som har behandlat betalningen kommer återbetalningstiden att bero på dem.
Om du har avbokat ett flyg
De flesta återbetalningar utfärdas inom 12 veckor. Beroende på flygbolaget kan vissa återbetalningar dock ta längre tid än så.
Om du har avbokat en paketbokning
De olika komponenterna i din paketbokning behandlas separat. Återbetalning för paketbokningar kan ta längre tid än vanligt.
Behöver du mer information? Gå till vår kundtjänstsidaÖppnas i ett nytt fönster.
Var den här informationen till hjälp? Lämna feedbackÖppnas i ett nytt fönster