Hotel Alverì

3.0-stjärnigt boende

Fotogalleri för Hotel Alverì

Boendets fasad - kväll/natt
Reception
Bar (på boendet)
Terrass/Patio
Sängtillbehör av högsta kvalitet och minibar

Recensioner

8,8 av 10,
Fantastiskt

Populära bekvämligheter

  • Parkering ingår
  • Frukost tillgänglig
  • Bar
  • Husdjursvänligt
  • Tvättservice
  • Reception dygnet runt

Utforska området

Map
Via Giuseppe Paganello 18, Mestre, VE, 30172
  • Markusplatsen
    ‪115 min till fots‬
  • Piazza Ferretto
    ‪3 min med bil‬
  • Porto Marghera
    ‪4 min med bil‬
  • Venedig (VCE-Marco Polo)
    ‪21 min med bil‬

Rumsalternativ

Dubbelrum

  • 17 kvm
  • Sovplats för 2
  • 1 queensize-säng ELLER 2 enkelsängar

Liknande boenden

Om boendet

Hotel Alverì

Hotell med avgiftsfri parkering, nära Forte Marghera
Rökfria Hotel Alverì är ett hotell med en bar/lounge, en snackbar/deli och conciergetjänster. Dessutom erbjuds gratis wi-fi i allmänna utrymmen och avgiftsfri parkering. Gäster får även tillgång till bekvämligheter som tvättmöjligheter, dygnet runt-öppen reception och hjälp med bokning av biljetter och guidade turer. Städning är tillgänglig på begäran.
Hotel Alverì erbjuder 38 luftkonditionerade rum med minibar och värdeförvaringsskåp. Sängarna har sängtillbehör av högsta kvalitet. Detta hotell i Mestre erbjuder sina gäster gratis wi-fi.

Badrummen har dusch, bidéer och hårtorkar. Boendet tillhandahåller skrivbord, datorskärmar och telefon. Städning erbjuds dagligen och byte av handdukar kan fås på begäran. Städning sker på begäran.

Fritidsaktiviteterna nedan finns antingen tillgängliga på plats eller i närheten. Avgifter kan tillkomma.
Hotel Alverì ligger en kort promenad från Forte Marghera och mindre än två kilometer från populära attraktioner som San Giuliano-parken. Detta hotell med 3 stjärnor har 38 rum och ståtar med en bar/lounge samt gratis wi-fi på rummet och avgiftsfri parkering.
Restaurangalternativ
Frukostbuffé serveras dagligen mellan 07.00 och 09.30 mot en avgift. Beställ nåt gott från rumsservice för att stilla hungern utan att lämna rummet, eller släck törsten på boendets bar.
Rum
Här erbjuds gäster gratis wi-fi och en tv. Samtliga sängar har sängtillbehör av högsta kvalitet och i badrummen finns hårtorkar och bidéer. Minibarer, värdeförvaringsskåp och telefon erbjuds dessutom. Städning på begäran
På boendet
Gäster på Hotel Alverì har tillgång till gratis wi-fi i allmänna utrymmen, tvättmöjligheter och en vattenautomat. Gäster har tillgång till avgiftsfri parkering, samt flygplatstransfer (tillgänglig på begäran) för EUR 40 per fordon enkel resa. Receptionen är öppen dygnet runt och har flerspråkig personal som kan hjälpa dig med bokning av guidade turer och biljetter, förvaring av värdesaker samt bagageförvaring. Här har gäster dessutom tillgång till en trädgård, en tv i allmänt utrymme och bankettsal.
Bekvämligheter
  • Gratis wi-fi på rummet och i allmänna utrymmen
  • Gratis parkering utan tak
  • Bar
  • Conciergetjänster
Det finns snackbar/deli på plats. Du kan njuta av en drink på baren/loungen. I allmänna utrymmen finns gratis wi-fi. Transport till/från flygplatsen (tillgänglig på begäran), transport till/från kryssningsterminal och transport till järnvägsstationen finns tillgängliga mot en avgift. Flerspråkig personal, hjälp med bokning av biljetter och guidade turer och trädgård finns på Hotel Alverì. Det är gratis att parkera.

Detta hotell i Mestre har 3 stjärnor och tillåter inte rökning.

Mot en avgift kan gäster dagligen äta frukostbuffé och 07.00 till 09.30.
Boendet har rumsservice.

Språk

Engelska, franska, italienska och spanska

Hotellbekvämligheter

Internet

  • Tillgängligt i alla rum: gratis wi-fi
  • Tillgängligt i vissa allmänna utrymmen: gratis wi-fi

Parkering och transport

  • Flygtransfer tur och retur (tilläggsavgift) från 08.00 till 22.00 på begäran
  • Transport till och från tågstationen (tilläggsavgift)
  • Transport till kasino (tilläggsavgift)
  • Transport till kryssningsterminal (tilläggsavgift)
  • Transport till shoppingcenter (tilläggsavgift)
  • Avgiftsfri och otäckt parkering på området
  • Tillgänglighetsanpassad parkering finns tillgänglig

Mat och dryck

  • Frukostbuffé tillgänglig dagligen 07.00–09.30 mot en avgift: EUR 4–9 per person
  • En bar/lounge
  • Snackbar/deli

Att göra

  • Tv i allmänna utrymmen

Familjevänligt

  • Ljudisolerade rum
  • Snackbar/deli
  • Tvättmöjligheter

Bekvämligheter

  • Bagageförvaring
  • Reception öppen dygnet runt
  • Tvättmöjligheter
  • Vattenautomat
  • Värdeförvaringsskåp i receptionen

Gästtjänster

  • Byte av handdukar på begäran
  • Conciergetjänster
  • Flerspråkig personal
  • Hjälp med bokning av guidade turer och biljetter
  • Städning varje dag

Utomhus

  • Trädgård

Tillgänglighetsanpassning

  • Om du behöver tillgänglighetsanpassning kan du kontakta boendet med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
  • Extra låg diskbänk
  • Hiss
  • Höjd toalettsits
  • Larm med dragsnöre i badrum
  • Rullstolsanpassning
  • Stödhandtag nära toalett
  • Tillgänglighetsanpassad flygplatstransfer
  • Tillgänglighetsanpassad parkering
  • Tillgänglighetsanpassad väg

Bekvämligheter på rummet

Sovrum

  • Mörkläggningsgardiner
  • Sängtillbehör av högsta kvalitet

Badrum

  • Bidé
  • Dusch
  • Handdukar tillhandahålles
  • Hårtork
  • Privat badrum

Underhållning

  • Tv

Mat och dryck

  • Minibar
  • Rumsservice

Mer

  • Datorskärm
  • Ljudisolerade rum
  • Luftkonditionering
  • Skrivbord
  • Telefon
  • Vatteneffektiva duschar
  • Vatteneffektiva toaletter
  • Värdeförvaringsskåp
  • Värme

Regler

Incheckning

Checka in från: 13.30. Checka in fram till: när som helst.
Kontaktfri incheckning erbjuds
Minimiålder för incheckning - 18 år

Utcheckning

Utcheckning innan 10.30
Kontaktfri utcheckning erbjuds

Incheckningsinstruktioner

Boendet erbjuder transfer från kryssningsterminal, flygplats och tågstation (avgifter kan tillkomma). Gäster måste kontakta boendet 72 timmar innan ankomsten med kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen för att arrangera hämtning.
Personalen i receptionen välkomnar gästerna vid ankomst.
Kontakta boendet via kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen om du har några frågor.
Gäster som bokar vistelsen i Venedig ombeds besöka webbplatsen för #EnjoyRespectVenezia www.comune.venezia.it/en/content/enjoyrespectvenezia för viktig information och bestämmelser som tillämpas i staden.
Vissa datum på året måste besökare betala en tillträdesavgift på EUR 5–10 per person och dag för inträde till Venedig. Personer med boende i Venedig behöver inte betala denna avgift. Gästerna måste dock begära en kupong för undantag i förväg och visa upp den tillsammans med ID-handling vid ankomst. För att kontrollera berörda datum, avgifter och begära ett undantag, gå till cda.ve.it/en/.

Renoveringar och stängningar

Följande anläggningar är stängda efter årstid varje år från 5 november till 10 februari:
  • Bar
  • Restaurang
  • Tvättmöjligheter
  • Parkeringsplats

Åtkomst till boendet

Bemannad reception

Husdjur

  • Husdjur: EUR 5 per husdjur, per natt
  • Upp till 1 per rum (maxvikt: 15 kg per husdjur)
  • Endast vissa rum
  • Du kan be om ett rum där husdjur tillåts genom att höra av dig till boendet med kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen
  • Assistanshundar är avgiftsbefriade.

Barn och extrasängar

  • Barn är välkomna.
  • Extrasängar finns att hyra för EUR 25.0 per dag.

Betalningstyper

Viktig information

Avgifter

Gäster ska betala följande avgifter på boendet:

  • Stadsskatt betalas på boendet. Skatten gäller inte boende i Venedig stad eller barn under 10 år. Ytterligare undantag kan gälla sjukhuspatienter och deras medresenärer samt personer som besöker staden av särskilda skäl, om korrekta dokument uppvisas på boendet. 30 procents nedsättning gäller mellan 1 och 31 januari.
  • Stadsskatt: Från 1 januari till 31 januari, 2.40 EUR per person, per natt för vuxna; 1.20 EUR per natt för gäster i åldrarna 10–16 år.
  • Stadsskatt: Från 1 februari till 31 december, 3.50 EUR per person, per natt för vuxna; 1.70 EUR per natt för gäster i åldrarna 10–16 år.

Vi har listat alla avgifter boendet upplyst oss om.

Extra tillval

De avgifter och depositioner som listas nedan kommer att debiteras vid incheckningen, utcheckningen eller servicetillfället.

  • Avgift för frukostbuffé: EUR 4.00–9.00 per person (ungefärligt pris)
  • Avgift för flygtransfer: EUR 40 per fordon (enkel resa, max. antal passagerare 4)
  • Avgift för husdjur: EUR 5 per husdjur per natt
  • Inga avgifter tas ut för assistanshundar
  • Avgift för extrasäng: EUR 25.0 per dag

Den här listan är inte nödvändigtvis fullständig. Avgifter och depositioner kan ändras och inkluderar inte alltid skatt.

Att hålla koll på

Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.
Statligt utfärdad fotolegitimation och kreditkort, bankkort eller kontantdeposition kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.
Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.
Boendet accepterar kreditkort, bankkort och kontanter.
Boendet förbehåller sig rätten att reservera belopp på gästens kreditkort före ankomst.
På detta boende finns bland annat följande säkerhetsdetaljer: rökdetektor och säkerhetssystem.
Observera att kulturella normer och gästpolicyer kan skilja sig i olika länder och på olika boenden. De policyer som listas är boendets egna.
Hotel Alverì erbjuder transfer från kryssningsterminal, flygplats och tågstation (avgifter kan tillkomma). Kontakta boendet genom att ringa numret i bokningsbekräftelsen 72 timmar innan ankomsten med uppgifter om din ankomst. Personalen i receptionen välkomnar gästerna vid ankomst. Kontakta boendet med hjälp av uppgifterna i bokningsbekräftelsen om du har några frågor.

Bra att veta

  • Alla gäster, även barn, måste närvara vid incheckning och uppvisa statligt utfärdad legitimation eller pass.
  • Kontanttransaktioner på plats kan inte överskrida EUR 5000, på grund av nationella bestämmelser. För mer information kan du kontakta boendet med uppgifterna från din bokningsbekräftelse.
  • Endast registrerade gäster är tillåtna på rummen.
  • Husdjur tillåts endast i vissa rum. Dessa kan ordnas genom att kontakta boendet med kontaktinformationen i bokningsbekräftelsen (relaterade kostnader går att hitta i sektionen för avgifter).

Nationell betygssättning

Det här boendet har tilldelats sin officiella stjärngradering av the local rating authority.

Boendet kallas även

Hotel Alverì Mestre
Alverì Mestre
Alverì
Hotel Alverì Hotel
Hotel Alverì Mestre
Hotel Alverì Hotel Mestre