Restaurangalternativ
Hotellet har både bar och restaurang, där du kan äta och dricka gott under din vistelse. Beställ nåt gott från rumsservice dygnet runt för att stilla hungern utan att lämna rummet, eller fyll på med energi på boendets kafé. Frukostbuffé serveras dagligen från 06.30 till 10.30 mot en avgift.
Rum
Din 46-tumss LED-tv har digitalkanaler, och du håller dig uppkopplad med gratis wi-fi. Badrummen har hårtorkar, gratis toalettartiklar, badrockar och tofflor. Dessutom erbjuds bekvämligheter som minibarer, kaffebryggare och gratis dagstidningar. Handdukarna byts på begäran
På boendet
Gäster på Radisson Hotel Shimla har tillgång till en utomhuspool, barnpool och en ångbastu. Här är parkering och parkeringsservice gratis, och den som inte kör erbjuds flygplatstransfer (tillgänglig dygnet runt) för INR 8000 per fordon enkel resa. Receptionspersonalen kan hjälpa dig med förvaring av värdesaker, kemtvätt/tvättjänster och conciergetjänster. Detta hotell i lyxstil har dessutom gratis wi-fi i allmänna utrymmen, mötesrum och konferensrum.
Radisson Hotel Shimla erbjuder gäster tillgång till en barnpool, en utomhuspool och ångbastu. Det finns restaurang på plats, men även kafé. Du kan njuta av en drink på baren/loungen. I allmänna utrymmen finns gratis wi-fi. Bekvämligheter för affärsresenärer som business-service och mötesrum erbjuds. Möteslokaler på detta hotell är 297 kvadratmeter och här finns konferensrum. Spatjänster, en terrass och hjälp med bokning av biljetter och guidade turer finns tillgängliga på Radisson Hotel Shimla i lyxstil. Transport till/från flygplatsen (tillgänglig dygnet runt) och lokaltransport finns tillgängliga mot en avgift. Parkeringsplatser finns på området och tilldelas efter principen först till kvarn. Rökning tillåts endast på särskilda platser på detta hotell med 4,5 stjärnor i Shimla.
Erbjuds i alla rum: Gratis wi-fi , Wi-fi
Erbjuds i vissa allmänna utrymmen: Gratis wi-fi
Avgiftsfri parkering , Parkering (begränsat antal platser)
Radisson Hotel Shimla erbjuder 65 rum med minibar och värdeförvaringsskåp. 46-tums LED-tv med digitalkanaler. Badrummen har badkar eller dusch, badrockar, tofflor och bidéer. Detta hotell i Shimla erbjuder sina gäster gratis wi-fi, med en hastighet på 250+ Mbps (passar för 3–5 personer eller upp till 10 enheter). Boendet tillhandahåller skrivbord, gratis dagstidningar och telefon. Dessutom har rummen gratis flaskvatten och kaffe- och tebryggare. Byte av handdukar och byte av lakan kan fås på begäran. Uppbäddningsservice erbjuds varje kväll och städning sker dagligen.
Mot en avgift kan gäster dagligen äta frukostbuffé och 06.30 till 10.30.
Cafe Valley View – restaurang som serverar frukost, lunch och middag.
Boendet har rumsservice dygnet runt.
En utomhuspool och barnpool finns på området. Här finns även ångbastu.
Fritidsaktiviteterna nedan finns antingen tillgängliga på plats eller i närheten. Avgifter kan tillkomma.
Gäster kan skämma bort sig med en spabehandling på plats. Här finns 2 behandlingsrum, inklusive rum för par. Här erbjuds tjänster som djupmassage, klassisk massage och kroppsbehandlingar.
Om du behöver tillgänglighetsanpassning kan du kontakta boendet med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
Incheckningsinstruktioner:
Gäster måste resa via buss till boendet och måste kontakta boendet minst 24 timmar före avresa med kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen. Gäster erbjuds transport från flygplats (avgifter kan tillkomma). Gäster måste kontakta receptionen med reseinformation i förväg med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen. Receptionen är öppen varje dag från 12.00 till 11.30. Det går inte att checka in efter att receptionen har stängt. Kontakta boendet minst 24 timmar i förväg med kontaktinformationen i bokningsbekräftelsen för att arrangera incheckning. Gäster måste kontakta boendet i förväg för incheckningsinstruktioner. Receptionen är bemannad under begränsade tider. Det är rekommenderat för gäster att hämta boendets RHG mobilapp före incheckning
Gäster som är indiska medborgare måste uppvisa giltig fotolegitimation utfärdad av indiska myndigheter för att anmäla sig på boendet. Resenärer som inte är indiska medborgare måste uppvisa giltigt pass och visum.
För att ta sig till boendet behöver gäster transfer via buss. Transfer måste arrangeras med boendet minst 24 timmar i förväg, med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen. Radisson Hotel Shimla erbjuder transfer från flygplats (avgifter kan tillkomma). Kontakta boendet med uppgifter om din ankomst genom att ringa numret i bokningsbekräftelsen. Receptionen har öppet varje dag från 12.00 till 11.30.
Det går inte att checka in efter att receptionen har stängt. Gäster måste kontakta boendet minst 24 timmar innan ankomst med kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen för att anordna incheckning. Gäster måste kontakta boendet i förväg för incheckningsinstruktioner. Personalen i dörren eller receptionen möter gästerna vid ankomst. Det är rekommenderat för gäster att hämta boendets RHG mobilapp före incheckning
Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.
Statligt utfärdad fotolegitimation och kreditkort kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.
Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.
Gäster bör kontakta boendet i förväg för att boka extrasängar.
Boendet accepterar kreditkort och kontanter.
På detta boende finns bland annat följande säkerhetsdetalj: brandsläckare.
Boendet bekräftar att man följer de riktlinjer för rengöring och desinficering som utfärdats av Safety Protocol (Radisson).
Observera att kulturella normer och gästpolicyer kan skilja sig i olika länder och på olika boenden. De policyer som listas är boendets egna.
Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar beroende på boendets regler.
Ett kreditkort för oförutsedda utgifter och en statligt utfärdad fotolegitimation kan krävas vid incheckning.
Särskilda önskemål gäller i mån av tillgänglighet vid incheckning. Särskilda önskemål kan inte garanteras och extra avgifter kan tillkomma.
Detta boende hanteras av en professionell värd. Att erbjuda boende är kopplat till värdens yrke, företag eller verksamhet. Gäster ska kontakta boendet i förväg för att beställa extrasängar. Boendet tar emot kreditkort, kreditkort, kreditkort, kreditkort och kontanter. För gästernas säkerhet finns det brandsläckare och rökdetektor i alla rum. Boendet bekräftar att man följer de riktlinjer om rengöring och desinficering som utfärdats av Safety Protocol (Radisson).
Gäster ska betala följande avgifter på boendet:
Vi har listat alla avgifter boendet upplyst oss om.
De avgifter och depositioner som listas nedan kommer att debiteras vid incheckningen, utcheckningen eller servicetillfället.
Den här listan är inte nödvändigtvis fullständig. Avgifter och depositioner kan ändras och inkluderar inte alltid skatt.