Hoppa till huvudsektionen
Början av huvudsektionen

Ange datum för att se tillgänglighet.

Hotellbeskrivning

Hotel Blue Bird ligger nära Nilgiri Hills och mindre än tio minuters promenad från Union Church. Detta hotell med 3 stjärnor har 24 rum och ståtar med en restaurang, gratis wi-fi på rummet och avgiftsfri parkering.

Restaurangalternativ

Koppla av med en drink i deras bar eller besök restaurangen för att äta något gott. Beställ nåt gott från rumsservice för att stilla hungern utan att lämna rummet.

Rum

Din platt-tv har kabelkanaler, och du håller dig uppkopplad med gratis wi-fi. Som standard erbjuds bekvämligheter som sittutrymmen och telefon.

På boendet

Hotel Blue Bird erbjuder gratis wi-fi i allmänna utrymmen och en tv i allmänt utrymme. Kör du bil har du tillgång till avgiftsfri parkering. Receptionen är bemannad dygnet runt för att hjälpa dig med bagageförvaring och besvara dina frågor under vistelsen.

  • Free WiFi in rooms and public areas
  • Free uncovered self parking
  • Onsite dining
  • 24-hour front desk
  • Rum

    Antal bäddar 1 kingsize-säng Maxbeläggning 3 max

    Dubbelrum

    Antal bäddar 1 queensize-säng Maxbeläggning 2 max

    På hotellet

    Det finns restaurang på plats. Du kan njuta av en drink på baren/loungen. I allmänna utrymmen finns gratis wi-fi. Hotel Blue Bird lockar med rumsservice (under begränsade tider) och tv i allmänt utrymme. Parkeringsplatser finns på området och tilldelas efter principen först till kvarn.Rökning tillåts endast på särskilda platser på detta hotell med 3 stjärnor i Ooty.

    • 1 byggnad
    • 24 rum
    • 4 våningar
    • Byggdes 1991
    • Reception (öppen dygnet runt)
    • Bagageförvaring
    • Tv i allmänt utrymme
    • Särskilda platser för rökning
    • Bar/lounge
    • Restaurang

    Familjevänliga bekvämligheter

    • Gratis wi-fi
    • Tvättmöjligheter

    Internet

    Erbjuds i alla rum: Gratis wi-fi

    Erbjuds i vissa allmänna utrymmen: Gratis wi-fi

    Parkering

    Avgiftsfri parkering , Parkering (begränsat antal platser)

    Transport

    • Tågstation: Ooty Udhagamandalam station (1,8 km)
    • Parkeringsalternativ: Gratis parkering

    Bekvämligheter på rummet

    Hotel Blue Bird har 24 rum. Rummen har separat sittutrymme. Platt-tv med kabelkanaler. Badrummen har dusch. Gäster har tillgång till gratis wi-fi. Städning erbjuds dagligen och strykjärn/strykbräda kan fås på begäran.

    • Sittutrymme
    • Rumsservice (under begränsade tider)
    • Platt-tv
    • Kabel-tv
    • Dusch
    • Daglig städning
    • Telefon
    • Strykjärn/strykbräda kan önskas
    • Angränsande badrum

    Mat och dryck

    Hotel Blue Bird har en restaurang.

    Boendet har rumsservice (under begränsade tider).

    Tillgänglighet

    Om du behöver tillgänglighetsanpassning kan du kontakta boendet med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.

    • Trappfri väg till ingången

    Hotellregler

    Incheckning

    • Incheckningstiden börjar 12.00
    • Lägsta ålder för incheckning är: 15

    Incheckningsinstruktioner:

    Personalen i dörren eller receptionen möter gästerna vid ankomst.

    Gäster som är indiska medborgare måste uppvisa giltig fotolegitimation utfärdad av indiska myndigheter för att anmäla sig på boendet. Resenärer som inte är indiska medborgare måste uppvisa giltigt pass och visum.

    Personalen i dörren eller receptionen möter gästerna vid ankomst.

    Utcheckning

    • ??? 11.00

    Betalningstyper

    Barn och extrasängar

    • Barn är välkomna.
    • Spjälsängar finns inte tillgängliga.

    Husdjur

    • Inga djur tillåtna

    Regler

    Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.

    Statligt utfärdad fotolegitimation och kreditkort, bankkort eller kontantdeposition kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.

    Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.

    Boendet accepterar kreditkort, bankkort och kontanter.

    Observera att kulturella normer och gästpolicyer kan skilja sig i olika länder och på olika boenden. De policyer som listas är boendets egna.

    Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar beroende på boendets regler.

    En deposition för oförutsedda utgifter, kontant eller via kredit- eller bankkort, och en statligt utfärdad fotolegitimation kan krävas vid incheckning.

    Särskilda önskemål gäller i mån av tillgänglighet vid incheckning. Särskilda önskemål kan inte garanteras och extra avgifter kan tillkomma.

    Detta boende hanteras av en professionell värd. Att erbjuda boende är kopplat till värdens yrke, företag eller verksamhet. Boendet tar emot kreditkort, kreditkort, bankkort och kontanter.

    • Boendet följer Centers for Disease Control and Preventions riktlinjer för covid-19-sanering
    • Boendet erbjuder inte covid-19-test på plats.
    • Boendet kräver inte hälsodokumentation vid incheckning
    • Gästboende förseglas inte efter städning
    • Elektrostatisk sprej används inte för desinficering
    • Kontantlösa transaktioner är inte tillgängliga
    • Masker är obligatoriska på boendet
    • Feberkontroller genomförs inte regelbundet bland personalen
    • Feberkontroller finns inte tillgängliga för gäster
    • Lakan och handdukar tvättas i minst 60 °C
    • Kontaktlös matservering/rumsservice är inte tillgänglig
    • Ytor som rörs vid ofta rengörs med desinficeringsmedel
    • Bokning krävs inte för bekvämligheter på plats
    • Boendet bekräftar att de implementerar ökade säkerhetsåtgärder för gästerna
    • Kontaktlös utcheckning är tillgänglig
    • Boendet rengörs med desinficeringsmedel
    • Personalen bär personlig skyddsutrustning
    • Ingång med mobilnyckel är inte tillgänglig
    • Matserveringen har ändrats för ökad säkerhet
    • Skyddskläder är inte tillgängliga för gäster
    • Ingen skärm mellan gäster och personal i de främsta kontaktområdena
    • Gäster erbjuds gratis handsprit
    • Bemannad reception
    • Mått för social distansering har införts
    • Kontaktlös incheckning är inte tillgänglig
    • Inga spjälsängar tillgängliga
    • Ingen hiss
    • Boendet implementerar för närvarande ökad städning
    • Individuellt förpackade matalternativ är inte tillgängliga
    • Bankkort
    • Ingen tidslucka mellan vistelser

    Bra att veta

    • Endast registrerade gäster är tillåtna på rummen.
    url importing http://www.mrjet.se/Ootacamund-Hotels-Hotel-Blue-Bird.h6073764-p2.Hotel-Reviews?rm1=a2&
    There was an error importing /Ootacamund-Hotels-Hotel-Blue-Bird.h6073764-p2.Hotel-Reviews?rm1=a2&, error: javax.servlet.jsp.JspTagException: 301 http://www.mrjet.se/Ootacamund-Hotels-Hotel-Blue-Bird.h6073764-p2.Hotel-Reviews?rm1=a2&