das seidl Hotel & Tagung

dina nuvarande månader är December 2024 och January 2025.
december 2024
januari 2025

Fotogalleri för das seidl Hotel & Tagung

Reception
Exteriör
Sittområde i lobbyn
Restaurang
Business dubbelrum | Allergitestade sängkläder, individuell inredning och skrivbord

Recensioner

8,6 av 10,

Fantastiskt

Populära bekvämligheter

  • Parkering tillgänglig
  • Reception dygnet runt
  • Frukost tillgänglig
  • Städning
  • Husdjursvänligt
  • Luftkonditionering

Utforska området

Map
Lochhauser Strasse 61, Puchheim, BY, 82178
  • Pasing Arcaden Shopping Mall
    15 min med bil
  • Jaktslottet Nymphenburg
    17 min med bil
  • BMW Welt
    20 min med bil
  • Munich (MUC-Franz Josef Strauss Intl.)
    38 min med bil

Rumsalternativ

Standard dubbelrum

  • 18 kvm
  • Sovplats för 3
  • 1 queensize-säng

Juniorsvit

  • 30 kvm
  • Sovplats för 4
  • 1 dubbelsäng och 1 bäddsoffa (dubbel)

Standard enkelrum

  • 18 kvm
  • Sovplats för 1
  • 1 enkelsäng

Standard tvåbäddsrum

  • 18 kvm
  • Sovplats för 3
  • 2 enkelsängar

Business dubbelrum

  • 18 kvm
  • Sovplats för 3
  • 1 dubbelsäng

Liknande boenden

Om boendet

das seidl Hotel & Tagung

Hotell i en förort i Puchheim med konferenscenter
Rökfria das seidl Hotel & Tagung är ett hotell med ett konferenscenter, business-service och konferenslokaler. Här ingår wi-fi i allmänna utrymmen. Gäster får även tillgång till bekvämligheter som parkering, dygnet runt-öppen reception och en dator.
Das seidl Hotel & Tagung erbjuder 95 luftkonditionerade rum med gratis flaskvatten och hårtork. Dessa individuellt inredda rum inkluderar skrivbord. Platt-tv med satellitpremiumkanaler och betalfilmer.

Badrummen har dusch och gratis toalettartiklar. Gäster har tillgång till gratis wi-fi. Städning erbjuds dagligen och allergitestade sängkläder kan fås på begäran.

Das seidl Hotel & Tagung ligger mindre än en kvarts bilfärd från Bavarian State Collection of Zoology och MTU Aero Engines, Munich. Detta hotell med 95 rum erbjuder gratis wi-fi på rummet, ett konferenscenter och business-service.
Restaurangalternativ
Mot en avgift serveras en frukostbuffé på vardagar mellan 06.30 och 11.00 och på helger mellan 07.00 och 12.00.
Rum
Din platt-tv har satellitkanaler och betalfilmer, och du håller dig uppkopplad med gratis wi-fi. Badrummen har hårtorkar och gratis toalettartiklar. Skrivbord ingår också.
På boendet
Gäster på das seidl Hotel & Tagung har tillgång till gratis wi-fi i allmänna utrymmen, mötesrum och ett konferenscenter. Du betalar EUR 9 per dag för parkering och dessutom erbjuds transport till/från tågstationen. I receptionen är flerspråkig personal tillgänglig dygnet runt för att hjälpa dig med förvaring av värdesaker, bokning av guidade turer och biljetter och bagageförvaring. LOCALIZEHär har gäster dessutom tillgång till business-service, en dator och expressincheckning.
Bekvämligheter
  • Gratis wi-fi på rummet och i allmänna utrymmen
  • Business-service
  • Reception öppen dygnet runt
En dator finns på plats och wi-fi är gratis i allmänna utrymmen. Business-service och mötesrum erbjuds. Möteslokaler på detta hotell är 115 kvadratmeter och här finns konferenscenter. En terrass, flerspråkig personal och hjälp med bokning av biljetter och guidade turer finns tillgängliga på das seidl Hotel & Tagung som passar dem som reser i arbetet. Parkeringsplatser finns tillgängliga mot en avgift.

Detta hotell i Puchheim tillåter inte rökning.

För en kostnad kan gäster njuta av en frukostbuffé på vardagar mellan 06.30 och 11.00 och på helger mellan 07.00 och 12.00.

Språk

Engelska, tyska och italienska

Hotellbekvämligheter

Internet

  • Tillgängligt i alla rum: gratis wi-fi
  • Tillgängligt i vissa allmänna utrymmen: gratis wi-fi

Parkering och transport

  • Uppladdningsstation för elbilar på området
  • Flygtransfer på begäran
  • Transport från tågstationen (tilläggsavgift)
  • Parkering på området (EUR 9 per dag: omfattar möjlighet att köra in/ut)
  • Tillgänglighetsanpassad parkering finns tillgänglig

Mat och dryck

  • Frukostbuffé tillgänglig mot en avgift 06.30–11.00 på vardagar och 07.00–12.00 på helger, EUR 16,90 för vuxna och EUR 8,90 för barn

Att göra

  • Tv i allmänna utrymmen

Familjevänligt

  • Ljudisolerade rum

Bekvämligheter

  • Bagageförvaring
  • Reception öppen dygnet runt
  • Värdeförvaringsskåp i receptionen

Gästtjänster

  • Flerspråkig personal
  • Hjälp med bokning av guidade turer och biljetter
  • Städning varje dag

Business-service

  • Business-service
  • Dator
  • Konferenscenter (115 kvadratmeter utrymme)
  • Mötesrum

Utomhus

  • Terrass

Tillgänglighetsanpassning

  • Om du behöver tillgänglighetsanpassning kan du kontakta boendet med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
  • Gång utan trappsteg till ingången
  • Hiss
  • Ledstänger i trappor
  • Tillgänglighetsanpassad allmän toalett
  • Tillgänglighetsanpassad gång till hiss
  • Tillgänglighetsanpassad parkering
  • Tillgänglighetsanpassad registreringsdisk
  • Tillgänglighetsanpassad restaurang
  • Tillgänglighetsanpassad väg
  • Tillgänglighetsanpassat (kan finnas begränsningar)
  • Tillgänglighetsanpassat fitnesscenter
  • Väl upplyst gång till ingången

Bekvämligheter på rummet

Sovrum

  • Allergitestade sängkläder
  • Lakan tillhandahålls

Badrum

  • Dusch
  • Gratis toalettartiklar
  • Handdukar tillhandahålles
  • Hårtork
  • Privat badrum

Underhållning

  • Betalfilmer
  • Platt-tv med premiumsatellitkanaler

Mat och dryck

  • Gratis vatten på flaska

Mer

  • Arbetsområde för laptop
  • Enskild inredning
  • Ljudisolerade rum
  • Luftkonditionering
  • Skrivbord

Regler

Incheckning

Checka in från: 15.00. Checka in fram till: när som helst.
Kontaktfri incheckning erbjuds
Snabb incheckning tillgänglig
Minimiålder för incheckning - 18 år

Utcheckning

Utcheckning innan 11.00
Kontaktfri utcheckning erbjuds
Snabb utcheckning tillgänglig

Incheckningsinstruktioner

Gäster erbjuds transport från flygplats och tågstation (avgifter kan tillkomma). Gäster måste kontakta boendet med reseinformation i förväg med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
Personalen i dörren eller receptionen möter gästerna vid ankomst.

Åtkomst till boendet

Bemannad reception, instruktioner för låsbox

Husdjur

  • Husdjur: EUR 15 per husdjur, per dag
  • Upp till 1 per rum
  • Mat- och vattenskålar erbjuds
  • Begränsningar gäller
  • Hör av dig till boendet med kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen för mer information
  • Assistanshundar är avgiftsbefriade.

Barn och extrasängar

  • Barn är välkomna.
  • Barn bor gratis! Ett barn upp till 12 år bor gratis vid bruk av ordinarie sängar.
  • Extrasängar finns inte tillgängliga.

Betalningstyper

Viktig information

Extra tillval

De avgifter och depositioner som listas nedan kommer att debiteras vid incheckningen, utcheckningen eller servicetillfället.

  • Avgift för frukostbuffé: EUR 16.9 för vuxna och EUR 8.9 för barn
  • Parkeringsavgift: EUR 9 per dag (möjlighet att köra ut och komma tillbaka)
  • Avgift för husdjur: EUR 15 per husdjur per dag
  • Inga avgifter tas ut för assistanshundar

Den här listan är inte nödvändigtvis fullständig. Avgifter och depositioner kan ändras och inkluderar inte alltid skatt.

Att hålla koll på

Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.
Statligt utfärdad fotolegitimation och kreditkort, bankkort eller kontantdeposition kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.
Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.
Boendet accepterar kreditkort; ingen kontantbetalning.
Kontantfria transaktioner erbjuds
På detta boende finns bland annat följande säkerhetsdetaljer: brandsläckare, säkerhetssystem och förbandslåda.
Das seidl Hotel & Tagung erbjuder transfer från flygplats och tågstation(avgifter kan tillkomma). Innan du reser är det värt att kontakta boendet genom att ringa numret i bokningsbekräftelsen med uppgifter om din ankomst. Gästerna får instruktioner för låsbox.

Bra att veta

  • Ett barn som är upp till 12 år bor gratis i förälders eller vårdnadshavares rum om inga extrasängar används.
  • Kontakta boendet med kontaktinformationen i bokningsbekräftelsen för att ordna för ditt husdjur (relaterade kostnader går att hitta i sektionen för avgifter).

Boendet kallas även

Domicil Hotel Munich
Domicil Hotel Munich Puchheim
Domicil Munich
Domicil Munich Puchheim
das seidl Hotel Tagung Puchheim
das seidl Hotel Tagung
das seidl Tagung Puchheim
das seidl Tagung