Hoppa till huvudsektionen
Början av huvudsektionen

Ange datum för att se tillgänglighet.

Hotellbeskrivning

The Corporate ligger i Park Street, en kort promenad från S:t Xavier's College samt mindre än två kilometer från populära sevärdheter som S:t Pauls katedral. Detta hotell med 3 stjärnor har 24 rum och ståtar med gratis frukost, gratis wi-fi på rummet och ett konferenscenter.

Restaurangalternativ

Börja dagen med gratis frukostbuffé, som serveras dagligen mellan 07.30 och 10.30. Hotellet har en restaurang, The Accord, där du kan avnjuta en utsökt måltid under vistelsen. Du kan beställa mat från rumsservice dygnet runt eller fylla på med energi på deras kafé.

Rum

Här får du tillgång till gratis wi-fi och en 32-tumss plasma-tv med kabelkanaler. Badrummen har regnduschar, hårtorkar och designertoalettartiklar, och gäster sover gott i sängar med Select Comfort-madrasser och sängtillbehör av högsta kvalitet. Dessutom erbjuds kylskåp, minibarer och kaffebryggare.

På boendet

Gäster på The Corporate har tillgång till gratis wi-fi i allmänna utrymmen, ett konferenscenter och business-service. För den som kör finns det parkering för INR 350 per dag, annars erbjuds flygplatstransfer (tillgänglig dygnet runt) för INR 1600 per fordon enkel resa. Flerspråkig personal i receptionen kan hjälpa dig dygnet runt med förvaring av värdesaker, bokning av guidade turer och biljetter och bagageförvaring. Här har gäster dessutom tillgång till kaffe/te i allmänt utrymme, en dator och gratis dagstidningar.

  • Walking distance to New Market
  • Free buffet breakfast
  • Free WiFi in rooms and public areas
  • Onsite dining
  • Executive tvåbäddsrum - 2 enkelsängar - utsikt mot staden

    Antal bäddar 2 enkelsängar Maxbeläggning 2 max

    Lyxsvit - 1 kingsize-säng - utsikt mot staden

    Antal bäddar 1 kingsize-säng Maxbeläggning 2 max

    Superior-rum - 1 queensize-säng - utsikt mot staden

    Antal bäddar 1 queensize-säng Maxbeläggning 2 max

    Executive dubbelrum - 1 sovrum - utsikt mot staden

    Antal bäddar 1 dubbelsäng Maxbeläggning 2 max

    På hotellet

    Det finns restaurang på plats, men även kafé och snackbar/deli. Gratis frukost finns tillgänglig dagligen. En dator finns på plats och wi-fi är gratis i allmänna utrymmen. Bekvämligheter för affärsresenärer som business-service och mötesrum erbjuds. Möteslokaler på detta hotell är 25 kvadratmeter och här finns konferenscenter. Transport till/från flygplatsen (tillgänglig dygnet runt) och lokaltransport finns tillgängliga mot en avgift. Flerspråkig personal, presentbutik/tidningskiosk och hjälp med bokning av biljetter och guidade turer finns tillgängliga på The Corporate som passar dem som reser i arbetet. Ett begränsat antal parkeringsplatser finns tillgängliga mot en avgift, enligt principen först till kvarn.Detta hotell i Kolkata är i art décostil och tillåter inte rökning.

    • 1 byggnad
    • 24 rum
    • 7 våningar
    • 270 kvadratfot
    • 25 kvadratmeter
    • Byggdes 2010
    • Gratis frukostbuffé
    • Snackbar/deli
    • Barnpassning (avgift tillkommer)
    • Konferenscenter
    • Business-service
    • Kaffe i allmänt utrymme
    • Kemtvätt
    • Tvättmöjligheter
    • Reception (öppen dygnet runt)
    • Flerspråkig personal
    • Bagageförvaring
    • Värdeförvaringsskåp i receptionen
    • Hjälp med guidade turer och biljettbokning
    • Bröllopstjänster
    • Närbutik
    • Trädgård
    • Presentbutik
    • Gratis dagstidningar
    • Tv i allmänt utrymme
    • Portier/piccolo
    • Hiss
    • Rökning förbjuden
    • Tillgång till värdeskåp
    • Restaurang

    Familjevänliga bekvämligheter

    • Familjeboende
    • Gratis wi-fi
    • Ljudisolerade rum
    • Livsmedelsaffär
    • Snackbar/deli
    • Tvättmöjligheter
    • Barnpassning (tilläggsavgift)
    • Kylskåp

    Internet

    Erbjuds i alla rum: Gratis wi-fi

    Erbjuds i vissa allmänna utrymmen: Gratis wi-fi

    Parkering

    Avgiftsfri parkering , Avgiftsfri parkeringsservice , Parkering (begränsat antal platser)

    Transport

    • Tågstation: Kolkata Eden Gardens station (2,8 km)
    • Tunnelbanestation: Park Street tunnelbanestation (0,6 km)
    • Transport till och från boendet: Transport till/från flygplatsen och lokaltransport
    • Parkeringsalternativ: Parkering finns tillgänglig mot en tilläggsavgift

    Bekvämligheter på rummet

    The Corporate har 24 luftkonditionerade rum som har ingång från loftgång samt minibar och värdeförvaringsskåp. Rummen är individuellt möblerade och inredda. Sängarna har Select Comfort-madrasser och sängtillbehör av högsta kvalitet. 32-tums plasma-tv med kabelkanaler. Kylskåp och kaffe- och tebryggare finns på rummet. Badrummen har dusch med regndusch, badrockar, tofflor och lyxtoalettartiklar. Gäster har tillgång till gratis wi-fi. Boendet tillhandahåller skrivbord, gratis dagstidningar och telefon. Dessutom har rummen gratis flaskvatten och hårtork. Städning sker dagligen.

    • Separat sovrum
    • Select Comfort-madrasser
    • Minibar
    • Rumsservice dygnet runt
    • Plasma-tv
    • Kabel-tv
    • Kylskåp
    • Kaffe- och tebryggare
    • Sängtillbehör av högsta kvalitet
    • Dusch
    • Regndusch
    • Daglig städning
    • Gratis dagstidningar
    • Hårtork
    • Värdeförvaringsskåp
    • Badrockar
    • Tofflor
    • Lyxtoalettartiklar
    • Telefon
    • Strykjärn/strykbräda
    • Skrivbord
    • Mörkläggningsgardiner
    • Ljudisolering
    • Ingång från loftgång
    • Luftkonditionering
    • Takfläkt
    • Angränsande badrum
    • Unika möbler
    • Unik inredning
    • Garderob
    • Tillgång till tandborste och tandkräm

    Mat och dryck

    Gäster kan äta gratis frukostbuffé dagligen från 07.30 till 10.30.

    The Accord - restaurang som specialiserar sig på indiska köket och serverar frukost, lunch och middag. Här kan gäster njuta av en vacker utsikt över trädgården.

    Boendet har rumsservice dygnet runt.

    Tillgänglighet

    Om du behöver tillgänglighetsanpassning kan du kontakta boendet med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.

    • Rullstolsanpassad restaurang på plats
    • Rullstolsanpassad gång till hiss
    • Rullstolsanpassad registreringsdisk
    • Tillgänglighetsanpassat för rullstolar (kan finnas begränsningar)

    Hotellregler

    Incheckning

    • Incheckningstiden slutar 10.00
    • Incheckningstiden börjar 13.00
    • Lägsta ålder för incheckning är: 18

    Incheckningsinstruktioner:

    Gäster erbjuds transport från flygplats (avgifter kan tillkomma). Gäster måste kontakta receptionen med reseinformation i förväg med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen. Personalen i dörren eller receptionen möter gästerna vid ankomst. Kontakta boendet genom informationen i bokningsbekräftelsen för mer information.

    Gäster som är indiska medborgare måste uppvisa giltig fotolegitimation utfärdad av indiska myndigheter för att anmäla sig på boendet. Resenärer som inte är indiska medborgare måste uppvisa giltigt pass och visum.

    The Corporate erbjuder transfer från flygplats (avgifter kan tillkomma). Kontakta boendet med uppgifter om din ankomst genom att ringa numret i bokningsbekräftelsen. Personalen i dörren eller receptionen möter gästerna vid ankomst. Kontakta boendet med hjälp av uppgifterna i bokningsbekräftelsen om du vill ha mer information.

    Utcheckning

    • ??? 11.00

    Betalningstyper

    Barn och extrasängar

    • Barn är välkomna.
    • Barn bor gratis! Upp till 2 barn upp till 1 år bor gratis vid bruk av ordinarie sängar. Barn som bor gratis får inte alltid gratis frukost.
    • Extrasängar finns att hyra för INR 1050 per dag.
    • Spjälsängar finns inte tillgängliga.

    Husdjur

    • Varken husdjur eller assistanshundar är tillåtna på The Corporate

    Regler

    Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.

    Statligt utfärdad fotolegitimation och kreditkort, bankkort eller kontantdeposition kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.

    Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.

    Boendet accepterar kreditkort, bankkort, mobilbetalning och kontanter.

    Alternativ för mobilbetalning inkluderar: PhonePe

    Kontantfria transaktioner erbjuds

    Boendet accepterar endast bokningar från icke-lokala gäster. Gäster som bor i samma stad tillåts inte checka in.

    På detta boende finns bland annat följande säkerhetsdetaljer: brandsläckare, säkerhetssystem, förbandslåda och fönstergaller.

    Observera att kulturella normer och gästpolicyer kan skilja sig i olika länder och på olika boenden. De policyer som listas är boendets egna.

    Observera att PAN-kort inte accepteras som legitimation på det här hotellet.

    Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar beroende på boendets regler.

    En deposition för oförutsedda utgifter, kontant eller via kredit- eller bankkort, och en statligt utfärdad fotolegitimation kan krävas vid incheckning.

    Särskilda önskemål gäller i mån av tillgänglighet vid incheckning. Särskilda önskemål kan inte garanteras och extra avgifter kan tillkomma.

    Detta boende hanteras av en professionell värd. Att erbjuda boende är kopplat till värdens yrke, företag eller verksamhet. Boendet tar emot kreditkort, kreditkort, kreditkort, bankkort, kontanter, mobilbetalning och mobilbetalning. Endast gäster som inte bor i lokalområdet får boka detta boende. Gäster som bor inom samma stad som boendet kommer att nekas incheckning. För gästernas säkerhet finns det kolmonoxiddetektor, brandsläckare, rökdetektor, säkerhetssystem, förbandslåda och fönstergaller i alla rum. Kontantfria betalningsmetoder är tillgängliga för alla transaktioner.

    • Begränsat antal parkeringsplatser per enhet
    • Antal parkeringsplatser per enhet - 2
    • Boendet följer Centers for Disease Control and Preventions riktlinjer för covid-19-sanering
    • Feberkontroller genomförs regelbundet bland personalen
    • Feberkontroller finns tillgängliga för gäster
    • Lakan och handdukar tvättas i minst 60 °C
    • Ytor som rörs vid ofta rengörs med desinficeringsmedel
    • Boendet bekräftar att de implementerar ökade säkerhetsåtgärder för gästerna
    • Kontaktlös utcheckning är tillgänglig
    • Säkerhetssystem
    • Bemannad reception
    • Kolmonoxiddetektor
    • Rökdetektor
    • Mobila betalningssätt
    • Boendet erbjuder inte covid-19-test på plats.
    • Boendet kräver inte hälsodokumentation vid incheckning
    • Gästboende förseglas efter städning
    • Elektrostatisk sprej används inte för desinficering
    • Kontantlösa transaktioner är tillgängliga
    • Masker är obligatoriska på boendet
    • Kontaktlös matservering/rumsservice är tillgänglig
    • PhonePe
    • Bokning krävs inte för bekvämligheter på plats
    • Boendet rengörs med desinficeringsmedel
    • Boendet följer Operational Recommendations for Hotels (FHRAI – Indien) saneringsregler
    • Personalen bär personlig skyddsutrustning
    • Ingång med mobilnyckel är inte tillgänglig
    • Matserveringen har ändrats för ökad säkerhet
    • Skyddskläder är inte tillgängliga för gäster
    • Skärm mellan gäster och personal i de främsta kontaktområdena
    • Gäster erbjuds gratis handsprit
    • Barn bor gratis – maxålder 1
    • Mått för social distansering har införts
    • Kontaktlös incheckning är tillgänglig
    • Inga spjälsängar tillgängliga
    • Boendet implementerar för närvarande ökad städning
    • Individuellt förpackade matalternativ är tillgängliga
    • Barn bor gratis
    • Servicedjur är inte tillåtna
    • Individuellt förpackade matalternativ är tillgängliga till frukost
    • Individuellt förpackade matalternativ är tillgängliga till lunch
    • Höjdbegränsningar gäller för parkering
    • Individuellt förpackade matalternativ är tillgängliga till middag
    • Individuellt förpackade matalternativ är tillgängliga via rumsservice
    • Antal barn som kan bo gratis 2
    • Bankkort
    • Tidslucka tillämpas mellan vistelser: 24 timmar

    Avgifter

    Extra tillval

    De avgifter och depositioner som listas nedan kommer att debiteras vid incheckningen, utcheckningen eller servicetillfället.

    • Avgift för flygtransfer: INR 1600 per fordon (enkel resa)
    • Avgift för flygtransfer per barn: INR 1600 (enkel resa), (ålder från 16 till 18 år)
    • Avgift för parkering utan tak: INR 350 per dag
    • Avgift för närliggande parkering: INR 300 per per dag (1 meter bort, öppen dygnet runt)
    • Avgift för extrasäng: INR 1050 per dag

    Den här listan är inte nödvändigtvis fullständig. Avgifter och depositioner kan ändras och inkluderar inte alltid skatt.

    Bra att veta

    • Observera att det här boendet kan neka särskilda bokningar vid gruppevenemang eller fester, vilket inkluderar möhippor och svensexor.
    • Upp till 2 barn som är 1 år eller yngre bor gratis i förälders eller vårdnadshavares rum, såvida inga extrasängar används. Barn är inte alltid berättigade till gratis frukost.
    • Endast registrerade gäster är tillåtna på rummen.
    • Husdjur och assistanshundar är inte tillåtna på plats.
    • Alkohol serveras inte på The Corporate.
    url importing http://www.mrjet.se/Calcutta-Hotels-The-Corporate.h4757367-p2.Hotel-Reviews?rm1=a2&
    There was an error importing /Calcutta-Hotels-The-Corporate.h4757367-p2.Hotel-Reviews?rm1=a2&, error: javax.servlet.jsp.JspTagException: 301 http://www.mrjet.se/Calcutta-Hotels-The-Corporate.h4757367-p2.Hotel-Reviews?rm1=a2&