The Adamson Hotel

3.0-stjärnigt boende
dina nuvarande månader är December 2024 och January 2025.
december 2024
januari 2025

Fotogalleri för The Adamson Hotel

Brittiska köket
Entréinterör
Brittiska köket
2 barer/lounger
Familjesvit | Skrivbord, strykjärn/strykbräda, resesäng och gratis wi-fi

Recensioner

8,4 av 10,

Mycket bra

Populära bekvämligheter

  • Bar
  • Frukost tillgänglig
  • Tvättservice
  • Städning
  • Parkering ingår
  • Gratis wi-fi
Priset är 883 kr
inklusive skatter och avgifter
5 jan. – 6 jan. 2025

Utforska området

Map
27 Main Street, Dunfermline, Scotland, KY12 8NJ
  • Dunfermline Golf Club
    12 min till fots
  • Pittencrieff Park
    2 min med bil
  • Andrew Carnegie Birthplace Museum
    4 min med bil
  • Edinburgh (EDI)
    26 min med bil

Rumsalternativ

Familjesvit

  • 20 kvm
  • Sovplats för 5
  • 1 dubbelsäng, 1 enkelsäng och 1 bäddsoffa (dubbel)

Standard dubbelrum

  • 15 kvm
  • Sovplats för 2
  • 1 dubbelsäng

Standard enkelrum

  • 12 kvm
  • Sovplats för 1
  • 1 enkelsäng

Executive tvåbäddsrum

  • 16 kvm
  • Sovplats för 2
  • 1 enkelsäng

Familjerum

  • 17 kvm
  • Sovplats för 4
  • 1 dubbelsäng och 1 bäddsoffa (dubbel)

Executive dubbelrum

  • 16 kvm
  • Sovplats för 2
  • 1 dubbelsäng

Standard tvåbäddsrum

  • 15 kvm
  • Sovplats för 2
  • 2 enkelsängar

Liknande boenden

Om boendet

The Adamson Hotel

Hotell i Crossford i Dunfermline, med barer/lounger och restaurang
Detta hotell är en rökfri anläggning som erbjuder gäster en restaurang, 2 barer/lounger och ett mötesrum. Dessutom erbjuds gratis wi-fi i allmänna utrymmen och avgiftsfri parkering. Gäster får även tillgång till bekvämligheter som kemtvätt, tvättmöjligheter och ett picknickområde.
The Adamson Hotel erbjuder 39 rum med kaffe- och tebryggare och hårtork. 32-tums platt-tv med digitalkanaler.

Badrummen har badkar eller dusch och gratis toalettartiklar. Gäster har tillgång till gratis wi-fi. Strykjärn/strykbräda och hårtork kan fås på begäran. Städning sker dagligen.

The Adamson Hotel ligger i Crossford, en kort promenad från Dunfermline Golf Club och mindre än två kilometer från Pittencrieff Park. Detta hotell med 3 stjärnor har 39 rum och välkomnar gäster med en restaurang, gratis wi-fi på rummet och avgiftsfri parkering.
Restaurangalternativ
Mot en avgift serveras en frukost att ta med på vardagar mellan 07.00 och 09.00 och på helger mellan 07.30 och 09.30. Hotellet har en restaurang som passar utmärkt för en rofylld måltid.
Rum
Här får du tillgång till gratis wi-fi och en 32-tumss platt-tv med digitalkanaler. Badrummen har hårtorkar och gratis toalettartiklar. Bekvämligheter som kaffebryggare och skrivbord erbjuds dessutom.
På boendet
The Adamson Hotel erbjuder gratis wi-fi i allmänna utrymmen, ett mötesrum och en terrass. Kör du bil har du tillgång till avgiftsfri parkering. Den vänliga personalen kan erbjuda kemtvätt/tvättjänster och bagageförvaring. Här har gäster dessutom tillgång till tvättmöjligheter, bankettsal och ett picknickområde.
Bekvämligheter
  • Gratis wi-fi på rummet och i allmänna utrymmen
  • Avgiftsfri parkering
  • Restaurang
  • Tvättmöjligheter
Det finns restaurang på plats. Du har att välja på 2 barer/lounger när du känner för en drink. I allmänna utrymmen finns gratis wi-fi. The Adamson Hotel lockar med en terrass, picknickområde och tvättmöjligheter. Det är gratis att parkera.

Detta hotell i Dunfermline har 3 stjärnor och tillåter inte rökning.

För en kostnad kan gäster njuta av en frukost att ta med på vardagar mellan 07.00 och 09.00 och på helger mellan 07.30 och 09.30.
Restaurang på platsen - restaurang som specialiserar sig på brittiska köket och serverar frukost, middag och lätta måltider. Gästerna kan beställa drinkar och umgås vid baren.

Språk

Engelska

Hotellbekvämligheter

Internet

  • Tillgängligt i alla rum: gratis wi-fi
  • Tillgängligt i vissa allmänna utrymmen: gratis wi-fi

Parkering och transport

  • Avgiftsfri parkering på området
  • Tillgänglighetsanpassad parkering finns tillgänglig

Mat och dryck

  • Frukost att ta med tillgänglig mot en avgift 07.00–09.00 på vardagar och 07.30–09.30 på helger, GBP 7,50 per person
  • 2 barer/lounger
  • En restaurang

Familjevänligt

  • Resesäng
  • Tvättmöjligheter

Bekvämligheter

  • Bagageförvaring
  • Tvättmöjligheter

Gästtjänster

  • Kemtvätt/tvättservice
  • Städning varje dag

Business-service

  • Mötesrum

Utomhus

  • Picknickområde
  • Terrass

Tillgänglighetsanpassning

  • Om du behöver tillgänglighetsanpassning kan du kontakta boendet med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
  • Tillgång till övre våningsplan endast via trappor
  • Tillgänglighetsanpassad lounge
  • Tillgänglighetsanpassad parkering
  • Tillgänglighetsanpassad registreringsdisk
  • Tillgänglighetsanpassad restaurang
  • Tillgänglighetsanpassad väg
  • Tillgänglighetsanpassat (kan finnas begränsningar)

Mer

  • Bankettsal
  • Rökfritt boende

Bekvämligheter på rummet

Sovrum

  • Lakan tillhandahålls

Badrum

  • Badkar eller dusch
  • Gratis toalettartiklar
  • Handdukar tillhandahålles
  • Hårtork
  • Privat badrum

Underhållning

  • 32-tums platt-tv med digitala kanaler

Mat och dryck

  • Elektrisk vattenkokare
  • Te-/kaffebryggare

Mer

  • Skrivbord
  • Strykjärn/strykbräda på begäran
  • Värme

Regler

Incheckning

Checka in från: 14.00. Checka in fram till: 00.00.
Sen incheckning i mån av tillgång
Minimiålder för incheckning - 18 år

Utcheckning

Utcheckning innan 11.00

Incheckningsinstruktioner

Detta boende har ingen reception.
Gäster måste kontakta boendet i förväg för incheckningsinstruktioner – värden tar emot dig.
Kontakta boendet minst 24 timmar i förväg via kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen för att arrangera incheckning.
Om du planerar att ankomma efter 12.00 ska du kontakta boendet i förväg via kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.

Renoveringar och stängningar

Följande faciliteter är stängda under julafton, juldagen och nyårsdagen:
  • Restaurang
  • Tvättmöjligheter
  • Mötesrum

Åtkomst till boendet

Värd möter dig

Husdjur

  • Inga djur tillåtna

Barn och extrasängar

  • Barn är välkomna.
  • Extrasängar finns inte tillgängliga.

Betalningstyper

Viktig information

Extra tillval

De avgifter och depositioner som listas nedan kommer att debiteras vid incheckningen, utcheckningen eller servicetillfället.

  • Avgift för frukost att ta med: GBP 7.50 per person (ungefärligt pris)

Den här listan är inte nödvändigtvis fullständig. Avgifter och depositioner kan ändras och inkluderar inte alltid skatt.

Att hålla koll på

Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.
Statligt utfärdad fotolegitimation och kreditkort, bankkort eller kontantdeposition kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.
Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.
Boendet accepterar kreditkort, bankkort och kontanter.
På detta boende finns bland annat följande säkerhetsdetaljer: brandsläckare, säkerhetssystem och förbandslåda.
Detta boende har ingen reception. Gäster måste kontakta boendet minst 24 timmar innan ankomst med kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen för att anordna incheckning. Gäster som anländer efter 12.00 måste kontakta boendet i förväg med kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen. Gäster måste kontakta boendet i förväg för incheckningsinstruktioner. Värden möter gästerna vid ankomst.

Boendet kallas även

Pitfirrane Arms
Pitfirrane Arms Dunfermline
Pitfirrane Arms Hotel
Pitfirrane Arms Hotel Dunfermline
Adamson Hotel Dunfermline
Adamson Hotel
Adamson Dunfermline
The Adamson Hotel Hotel
The Adamson Hotel Dunfermline
The Adamson Hotel Hotel Dunfermline